Ramona Rusu la FIA Hill Climb Masters 2018

Toamna aceasta aduce un alt pas semnificativ pentru femeile din automobilismul românesc, după recordul marcat vara aceasta de echipajul de raliuri Cristiana Oprea/Diana Hațegan la Rally Sliven. Pilotul Ramona Rusu va lua startul la evenimentul FIA Hill Climb Masters pe 12-14 octombrie, în Italia.

După Luxemburg și Cehia, a treia ediție a acestui eveniment bienal va alinia la start 175 de piloți și 20 de echipe naționale care se vor întrece și pentru Cupa Națiunilor pe traseul de concurs din apropierea orășelului medieval Gubbio. Piloți de top din Europa se reunesc la acest “festival” al vitezei în coastă, unde se vor alinia la start atât cu monoposturi, prototipuri, mașini de DTM, dar și cu mașini de grupa A și N, cu care vor concura în 4 categorii diferite în funcție de tipul materialului de concurs.

Participarea Ramonei Rusu este o premieră pentru România, întrucât este prima prezență feminină românească într-un eveniment european de viteză în coastă, dar și prima evoluție a modelului Sandero 0.9 TCe dezvoltat de Mach 1 Sport în configurație de Cupa DACIA într-o asemenea competiție.

Cu un palmares impresionant după 4 ani de drift profesionist și rezultate la nivel european (Queen of Europe 2014, Campion Hungarian SL Drift Championship 2014 și Vicecampion King of Europe Pro II), Ramona a acceptat în 2018 provocarea unui sezon complet ca pilot în Campionatul Național de Raliuri organizat sub egida FRAS, în cadrul Cupei DACIA. După o evoluție frumoasă, un progres constant pe probele speciale și mai multe clasări pe podiumuri, echipajul Ramona Rusu/Sorin Crișan au încheiat primul sezon în raliuri pe locul 4 în clasamentul debutanților Cupa DACIA 2018.

Ramona Rusu este pilotul desemnat de ACR la FIA Hill Climb Masters 2018 pentru a se lupta pentru o poziție cât mai bună în clasamentul feminin, alături de alte 7 femei, piloți din Luxemburg, Anglia, Italia, Slovacia și Polonia. Arădeanca este entuziasmată de această oportunitate care îi va oferi o nouă perspectivă a motorsportului european, chiar dacă celelalte fete au un material de concurs mult mai performant.

Obiectivul ei este să continue să capete experiență pe asfalt la volanul modelului Sandero și să aibă o evoluție curată, care să o poziționeze cât mai sus în clasament: “Pot să spun că tot ceea ce am învățat în anul acesta de raliu poate nu am învățat în toți anii: mai presus de pilotaj sau de mașină, am descoperit pur și simplu un alt echilibru, o răbdare pe care am învățat să o am, munca în echipă cu oameni care îți împart pasiunea și un alt mod de a privi lucrurile. Mi-a plăcut foarte mult și organizarea din raliu și nu am mai simțit-o altundeva – să știi exact unde vei fi la un anumit minut, că vei fi într-o regrupare sau în CO – știi ce faci în fiecare moment, iar este o experiență nouă. Pentru toate astea le mulțumesc colegilor din echipa DTO Tellur Rally Team, fără care acest sezon nu ar fi fost posibil și care mă vor susține și în această nouă provocare.”

Ramona încurajează cât mai multe femei să vină să participe în competițiile naționale și europene, pentru a demonstra că femeile în motorsport nu sunt cu nimic diferite de ceilalți concurenți: “Să fim piloți în același rând cu bărbații, ca să nu mai fim întrebate cum e să fii femeie în motorsport, pentru că atunci voi întreba și eu <Dar oare cum e să fii bărbat în motorsport?>”.

Traseul de concurs de la Gubbio este unul specific competițiilor de viteză în coastă – 3,3 km de urcare pe asfalt, deci un traseu scurt care presupune concentrare 100%, pentru că orice ezitare ar putea influența mult economia finală a clasamentului.

Evenimentul FIA Hill Climb Masters va putea fi urmărit live pe YouTube sau pe pagina oficială de Facebook.

***

Articol realizat de Cristiana Oprea, Emoticar.ro. Foto din arhiva personală.

Comment

There is no comment on this post. Be the first one.

Leave a comment