Prin definiție, motorsportul implică multă adrenalină, curaj dar și foarte multă ambiție. Despre ambiție, curaj, mașini dar si hobby-uri am vorbit cu Antonia. Pe ea o găsim fie pe circuitul de karting, fie pe traseul de viteză in coastă foarte perseverentă și ambițioasă.
Cu un curaj nebun a debutat în anul 2016 în Campionatul Național de Karting, reușind să spargă astfel toate barierele stereotipurilor. “Nu cred că sunt mai puternică decât alte femei, dar pasiunea mea pentru motorsport face să pară asta.” Prin tot ceea ce face, tânăra brașoveancă ne demonstrează încă odată că motorsportul creează dependență încă de la vârste foarte fragede. “După părerea mea, kartingul este celula de bază a motorsportului, de la care, practic, incepe totul. Sunt sigură că odată încercat, acest sport creează dependență.”
În ciuda tuturor “piedicilor”, Antonia este o prezență constant atât in karting cât și in viteza in coastă. Un an mai târziu, în anul 2017, o găsim pe Antonia debutând curajos în Campionatul Național de Viteză în Coastă. “Aici orice risc este calculat mult mai minuțios decât in karting, fiecare greșeală având consecințe mult mai costisitoare.”
Deoarece orice pasionată de motorsport își petrece timpul printre mașini, pe Antonia o găsim de multe ori în garaj, lucrând la mașina de curse. ”Din păcate nu sunt un pilot profesionist iar realitatea este că de multe ori fug de la muncă direct in garaj, iar de acolo la înscrieri.”
Și pentru că am ajuns la linia de start, am rugat-o să ne povestească despre emoții, dar și momentul startului. “Practic…emoțiile sunt până la 00 și după ce trec de celulă. Pe parcursul traseului nu prea am timp de emoții, dar în momentul în care ajung sus, mă încearcă un amalgam de sentimente: emoții, spaimă, recunoștință.” Despre materialul de concurs Antonia ne spune cu încântare: În anul 2018, Clio-ul meu 172 a avut motor stock, 169 cai putere și o cutie de stradă foarte lungă. Pentru 2019 voi păstra configurația pe motor, dar cutia va fi una cu raport scurt, deocamdată fără blocantă. Ca și upgrade, mașina a primit un rollcage nou și a fost ușurată.”
Pentru că orice om curajos și ambițios ce își pune în practică visul nu o poate face singur, în spatele Antoniei găsim o echipă tehnică gata sa o ajute la fiecare pas. “Este încununarea muncii și sacrificiilor făcute între etape. De afară poate părea un privilegiu, însă în spate este muncă multă depusăde o întreagă echipă pentru ca eu să pot sa fiu prezentă la linia de start.”
Întrebată ce părere are despre traseul de casă al etapei de viteză în coastă, Antonia ne-a spus că este unul foarte tehnic. “Are paliere de mare viteză și câteva succesiuni de viraje, unde trebuie să riști mult să ajungi repede sus. Teoretic este “acasă” pentru mine, dar nu pot spune ca ma simt ca acasă. Cursa în sine este motivația pentru mine, iar ce simt în cele două minute cât sunt pe traseu nu se poate descrie in cuvinte. Faptul că reușesc să fac ceea ce imi place mă motivează și mai mult să nu renunț. Sper să am puterea să fac asta cât mai mult timp.”
În motorsport, ca și în orice altfel de activități, riscurile vin “la pachet” cu cursa în sine, iar piloții reușesc să își asume și tot odată, să depășească cu bine aceste momente mai puțin placute, Antonia având parte de un astfel de incident la ultima etapa de viteză in coastă care se desfășura chiar la Brașov “Era ultima urcare din an, a fost un moment in care mi-am permis să risc iar lipsa de experiență s-a văzut. Totul s-a petrecut foarte repede, mașina a supravirat brutal și am rămas spectator. Toată lumea a suspectat o defecțiune tehnică, dar de fapt a fost un incident.“
In ciuda tuturor incidentelor, Antonia promite că în anul 2019 o vom revedea mai puternică și mai curajoasă, în campionatul de viteză în coastă, karting, dar și super rally.
“Ne vedem pe probe!”
Articol scris de Ana Maria Florea
Comment